Centre d’Esplai Fornells

El Casal Parroquial de Fornells de la Selva és una entitat sense ànim de lucre obert a infants i joves de 6 i 17 anys.

El casal realitza diverses activitats durant l’any, tot i que les activitats són principalment els mesos d’estiu. Les activitats que es duen a terme són:

• NADAL: durant les vacances de nadal organitzem un concurs de nadales obert a tot el públic conjuntament amb un taller per infants.
  • JULIOL: durant aquest mes tots els infants i joves inscrits assisteixen de dilluns a dijous de 18:00 – 20:00h i participen en jocs, gimcanes, tallers de cuina, manualitats… Tot això relacionat amb el lema (eix d’animació) del casal. Pel que fa als divendres es realitzen activitats diferents, com anar a la platja, sortida a Girona, alguna excursió…

Els joves de 15 i 16 anys, a part de gaudir d’activitats ja preparades, són ells els que cerquen nous jocs i/o activitats per dur a terme en altres grups d’infants de la mateixa entitat i per a ells mateixos durant la setmana d’acampada o ruta. També els dimecres se’ls dóna la oportunitat de poder fer les tasques de monitor/a d’algun dels altres grups, en el qual prèviament han preparat l’activitat amb l’ajuda dels seus monitors/es. D’aquesta manera, poc a poc se’ls introdueix en què consisteix la tasca d’un monitor/a.

El grup de 17 anys, a part de fer les tasques que realitzen el grup anterior, també organitzen i preparen la seva sortida. Ho fan durant tot l’any fent quedades amb els seus monitors i monitores.

• AGOST: Les activitats d’agost consisteixen en passar una setmana fora de casa ja sigui de colònies, acampada o ruta (depenent de les edats dels infants).
  • El grup de 8-12 anys van a colònies
  • El grup de 13-14 anys van d’acampada
  • El grup dels premonitors, de 15-16 anys van d’acampada II o ruta
  • El grup de 17 anys decideix la seva sortida, per tant dependrà dels joves i les joves

En tota la tipologia d’activitats els nens/es i joves col·laboren amb l’equip de monitors/es i fan serveis. És a dir, netegen plats, lavabos i mantenen els espais tant interiors com exteriors ben nets.

L’activitat d’agost esdevé la més esperada tant per nens com per monitors, ja que s’estableixen nous vincles entre ambdues parts. Considerem doncs, que és una bona manera d’acomiadar el casal i esperar amb ganes que arribi l’any que ve.

Per contactar amb nosaltres podeu enviar-nos un email al casalfornells@gmail.com

També ens podeu trobar a les nostres xarxes socials!